• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Річний звіт про діяльність закладу

УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ МЕЛІТОПОЛЬСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД № 78 «ВОГНИК» ЗАГАЛЬНОГО ТИПУ

МЕЛІТОПОЛЬСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

ЗВІТ ЗАВІДУВАЧА

ДОШКІЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

№ 78 «ВОГНИК» ЗАГАЛЬНОГО ТИПУ

МЕЛІТОПОЛЬСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

ПЕРЕД ПЕДАГОГІЧНИМ КОЛЕКТИВОМ ТА ГРОМАДСЬКІСТЮ

( 2016/ 2017 н.р.)

1.Загальна інформація про дошкільний навчальний заклад

Дошкільний навчальний заклад № 78 «Вогник» загального типу Мелітопольської міської ради Запорізької області у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України “Про освіту”, “Про дошкільну освіту”, Положенням про дошкільний навчальний заклад України, іншими нормативно-правовими актами, власним Статутом.

Площа земельної ділянки - 4750 м2

Площа основної будівлі – 1250 м2

Дошкільний заклад працює за п′ятиденним робочим тижнем, з 10,5- годинним режимом перебування дітей - 4 груп ( 6.30 – 17.00) та 12- годинним перебуванням – 1 група (6.00 – 18.00 ).

Протягом року функціонувало 5 груп : 1 група раннього віку - 25 дітей; 1 група молодшого дошкільного віку – 30 дітей; 1 група середнього дошкільного віку – 32 дитини; 2 групи старшого дошкільного віку - 52 дитини

Всі групи були укомплектовані за віковим принципом.

Задоволенню потреб батьків сприяла організація роботи чергової групи, яку відвідували 10 вихованців груп № 1, 2, 3, 4, 5.

Розвитку творчого потенціалу дітей, реалізації варіативного змісту дошкільної освіти сприяла організація гурткової роботи за різними напрямками, якою протягом навчального року було охоплено 32 вихованця: художньо – естетичний розвиток – 62 % дітей, художньо – мовленнєвий – 31 %. На платній основі працював гурток вивчення англійської мови ( керівник Чорна Н.І.) – 13 дітей.

2.Кадрове забезпечення

Дошкільний навчальний заклад повністю укомплектований педагогічними кадрами та обслуговуючим персоналом. Загальна кількість працюючих осіб – 28 .

Педагогічні кадри закладу мають спеціальну освіту, за станом здоров'я їм дозволено здійснювати педагогічну діяльність, за віковими групами закріплюються наказом по дошкільному навчальному закладу на початку навчального року. Адміністрація ДНЗ № 78 диференційовано підходить до розстановки кадрів: враховує досвід роботи, кваліфікацію, індивідуальні особливості, психологічну сумісність працівників.

Із 13 педпрацівників 46% мають повну вищу, фахову освіту; 15%- повну нефахову; 39 % - неповну базову вищу освіту.

Віковий склад педагогічних працівників: до 30-ти років – 0 %; 31- 40 років - 38%; 41-50 років - 38%; 51-55 років – 16 %; більше 55 років – 8 %.

За результатами атестації 2016/2017 н.р. підвищили тарифний розряд два педагогічних працівника. Кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії» мають 2 педагоги ДНЗ; «спеціаліст першої категорії» - 2; «спеціаліст другої категорії» - 1; «спеціаліст» - 3; тарифні розряди – 5.

Два педагоги протягом навчального року пройшли курсову перепідготовку. Однин педагог здобув вищу фахову освіту. Вихователь Артюхова О.В. взяла участь у методичному семінарі з елементами тренінгу «Технологія творчого проектування у освітньому процесі», науково-практичному семінарі «Екологічна освіта для сталого розвитку», навчально-практичному семінарі «У співпраці результат: теорія і практика реалізації технології роботи дошкільного навчального закладу з формування культури батьківства молодих сімей», що відбулися на базі МДПУ.

За результатами діагностики професійного рівня вихователів: активно – творчий – 10 %, високий – 45 %, достатній – 25%, середній – 20%.

Серед технічного персоналу 76 % мають неповну вищу та вищу освіту.

3. Методична робота

У ДНЗ функціонує методичний кабінет, який є науково – методичним осередком для педагогів та батьків. Протягом року кабінет поповнився наочними посібниками, навчально – методичною літературою, дидактичним відеоматеріалом.

Під керівництвом вихователя – методиста Чорної Н.І. забезпечується реалізація завдань дошкільної освіти, змісту програм, зростання фахової майстерності педагогів. Педагоги мають змогу користуватися сучасною методичною літературою, розробками занять, свят та розваг, матеріалами перспективного педагогічного досвіду, періодичними виданнями: «Дошкільне виховання», «Палітра педагога», «Вихователь – методист дошкільного закладу», «Джміль», «Дитячий садок. Бібліотека».

Підвищенню професійної компетенції сприяла самоосвітия діяльність педагогів, участь у методичних заходах на рівні ДНЗ та міста, впровадження перспективного педагогічного досвіду, проходження курсів підвищення кваліфікації при ЗОІППО.

Упродовж 2016/2017 н.р. колектив ДНЗ продовжував роботу над методичною проблемою «Мовленнєвий розвиток дошкільників через оновлення навчально-виховного процесу», для реалізації якої було визначено пріоритетні завдання. Результативною виявилася робота щодо виконання завдань зі забезпечення мовленнєвої компетенції дошкільників за освітніми лініями Базового компонента, збагачення практичного та теоретичного досвіду дитини через використання інноваційних та проектних технологій. Для забезпечення диференціації, індивідуального підходу, планомірності, системності проведення методичних заходів була складена модель методичної роботи, модель реалізації проблемної теми міста і ДНЗ, визначено єдиний методичний день, передбачено чергування масових, групових та індивідуальних форм. Упорядкуванню роботи вихователя – методиста слугувала циклограма діяльності на місяць.

Залучаючи педагогів до тих чи інших форм роботи, враховували педагогічний стаж, рівень кваліфікації, побажання та запити, виявлені під час анкетування, оцінки самоосвітньої діяльності, бесід. Усе це дозволяло раціонально використовувати час педагогів, забезпечувати взаємозв’язок самоосвітньої діяльності вихователів з практикою, рівномірно розподіляти навантаження.

Тематична єдність різних форм методичної роботи забезпечувала занурення у проблему, сприяла більш ефективному пошуку шляхів її розв’язання. Так, наприклад, педагогічна рада «Шляхи оптимізації мовленнєвого розвитку дітей раннього та дошкільного віку», семінар- практикум «Використання в навчально – виховному процесі інноваційних методів для покращення мовленнєвого розвитку дошкільників» (Чорна Н.І.,Артюхова О.В.), педагогічна лабораторія «Мовленнєвий розвиток дітей дошкільного віку: сучасні підходи»; консультації «Використання методу наочного моделювання для розвитку мовлення дошкільників» (вихователь Романенко Р.А), «Використання інноваційних технологій розвитку мовленнєвої компетентності дошкільників» (вихователь Матвєішина Л.М.),

«Використання коректурних таблиць та асоціативних карток для стимулювання мовленнєвої творчості»; відкриті перегляди: інтегроване заняття з пріоритетом мовленнєвого розвитку (вихователь Мінєічева Т.В.), заняття з елементами усної народної творчості «На гостини до бабусі» (вихователь Сергієнко С.В.), «Використання карток Проппа та кільц Луллія для розвитку мовленнєвої творчості дітей старшого дошкільного віку» сприяли вирішенню проблемної теми ДНЗ, річного завдання, допомогли педагогам у реалізації завдань, змісту, основних принципів програми «Світ дитинства», слугували підвищенню їх професійного та особистісного зростання. Організація роботи творчої групи за проблемою «Впровадження сучасних технологій розвитку мовленнєвої творчості дошкільників» (керівник Романенко Р.А.) сприяла поповненню методичних матеріалів з формування мовленнєвої компетенції, банку дидактичних ігор, оновленню перспективного планування відповідно до змісту програми «Світ дитинства», удосконаленню методів, прийомів, форм взаємодії з дітьми. Завдяки роботі творчої групи створено банк технологій розвитку мовленнєвої творчості дошкільників, розроблені консультації та рекомендації для педагогів та батьків вихованців. Результати педагогічної діагностики показали, що завдяки проведеній роботі рівень знань вихователів щодо формування мовленнєвої компетенції компетенції дошкільників підвищено на 9 %. Рівень засвоєння програми дітьми за освітньою лінією «Мовлення дитини» становить 91 %, якість – 58 %.

Важливе значення приділялось вирішенню річного завдання щодо збагачення практичного та теоретичного досвіду дитини через використання інноваційних та проектних технологій. Робота дидактичної – майстерні лабораторії «Використання навчальних проектів, як способу організації педагогічного процесу в ДНЗ» (вихователь Артюхова О.В.), слугувала модернізації форм та методів навчання та виховання дітей. Педагогами ДНЗ було розроблено проекти за різними напрямами: літературний проект «Кривенька качечка» з використанням карти розумових дій вихователь Романенко Р.А., «Веселі мандри Колобка» вихователь Марінова Л.А.); психолого-педагогічний проект «Дитина у світі емоцій» (практичний психолог Чорна Н.І.); патріотичні проекти: «Моє місто» вихователь Матвєішина Л.М., «Україна – моя Батьківщина» вихователь Коваленко О.В.; пізнавальні: «Природа взимку» вихователь Рустамова В.В., «Дошкільнятам про зоряне небо» вихователь Артюхова О.В.); художньо-естетичний «Чарівний світ народного мистецтва» вихователь Пімонова І.Г, «Світле свято «Великдень» вихователь Мінєічева Т.В.

Поза увагою педагогів не залишилися завдання щодо патріотичного виховання дітей.Розроблені заходи та модель реалізації завдань патріотичного виховання дозволили забезпечили системність роботи. На виконання заходів щодо впровадження програми розвитку та функціонування української мови педагогами ДНЗ оформлено добірку тематичних комплексів (книжкових видань та супровідних дисків) з українського фольклору, казок, художньої літератури у методичному кабінеті ДНЗ, забезпечено роботу міні-музеїв у групах, проведено огляд конкурс куточків народознавства, поповнено куточки художньо-мовленнєвої діяльності дитячими книжками з віршами, забавлянками, казками українською мовою, творами сучасних українських письменників відповідно до вимог чинних програм. Систематично проводилися розваги, спрямовані на популяризацію української мови, української пісні, історії України, а також присвячені Дню української писемності і мови. Вихованці та їх батьки, педагоги були активними учасниками акцій «Подарунок захиснику Вітчизни», «Великодній кошик солдату». Це слугувало підвищенню рівня професійних умінь педагогів із питань організації освітнього процесу в контексті національно-патріотичного виховання удосконаленню форм, методів роботи з дошкільниками, впровадженню перспективного педагогічного досвіду, формуванню шанобливого ставлення до української мови.

Педагоги приділяли увагу роботі щодо оновлення форм партнерської взаємодії з батьками. Так, проведені: педагогічна рада «Сучасні аспекти взаємодії дитячого садка і сім‘ї щодо гармонійного розвитку особистості», теоретико-практичний семінар «Формування психолого-педагогічної культури батьків», психолого-педагогічний семінар для батьків дітей старшої групи «Формуємо психологічну готовність дитини до школи» (практичний психолог Чорна Н.І.), розробка проекту «Партнерство заради дитини», розробленого педагогами ДНЗ, проведена ділова гра для батьків дітей раннього віку «Виховання самостійності у дітей раннього віку» (вихователі Артюхова О.В., Марінова Л.А.) сприяли підвищенню рівня психолого-педагогічних знань батьків та налагодженню партнерської взаємодії з батьками.

Розвиткові творчого потенціалу, поширенню досвіду роботи педагогів ДНЗ, підвищенню професійної майстерності педагогів міста сприяло проведення «Погостин» (вихователь Пімонова І.Г.), засідання міського методичного об‘єднання «Організація психологічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами».

Практичний психолог Чорна Н.І. організувала роботу за індивідуальними програмами розвитку, проводила корекційні заняття, спрямовані на успішну адаптацію дітей, формування соціального досвіду, адекватної поведінки дошкільників. Підвищенню рівня психологічних знань педагогів та батьків слугувало проведення консультацій «Психологічна компетентність педагога – запорука успішної взаємодії з батьками та дітьми», «Діти з особливими освітніми потребами: правила взаємодії з ними», «Як спілкуватися з агресивно налаштованими батьками».

Упродовж навчального року педагоги дошкільного закладу впроваджували в освітній процес ефективні методи, педагогічні технології: картки Проппа, кільця Луллія (вихователь Коваленко О.В.), мнемотехніка: технологія ефективного засвоєння інформації (Г.Чепурний) – вихователь Мінєічева Т.В., навчальні дослідження О. Савенкова – вихователь Пімонова Л.А., Артюхова О.В

Підвищенню рівня професійної майстерності педагогів сприяли такі форми роботи як творчі звіти, педагогічні виставки (Пімонова І.Г., Сергієнко, Мінєічева Т.В.); курсова перепідготовка (Мінєічева Т.В., Помаленька Г.Г.); участь у роботі міських методичних об’єднань, педтовариств, самоосвітня діяльність педагогів. Найбільш результативною була участь у роботі міських педтовариств практичного психолога Чорної Н.І, яка ділилася з психологами міста досвідом роботи щодо використання пісочної терапії.

Методичний кабінет поповнено літературою, періодичними виданнями, методичними, дидактичними та відео - матеріалами. Відкриті перегляди, індивідуальні консультації, бесіди, методичні години, виставки, ознайомлення з перспективним педагогічним досвідом, позитивно вплинули на підвищення рівня професійної майстерності педагогів.

Методична робота, що проводилася у ДНЗ протягом року, забезпечила підвищення особистісного та професійного зростання педагогів, позитивно вплинула на розвиток їх творчого потенціалу, слугувала розв’язанню методичної проблеми міста, ДНЗ, реалізації річних завдань.

4.Освітня діяльність

Освітня робота з дошкільниками (інваріативна частина) здійснювалась за комплексною освітньою програмою для дошкільних навчальних закладів «Світ дитинства», науковий керівник акад. А.М.Богуш (групи молодшого, середнього та старшого дошкільного віку) та програмою розвитку дітей від перінатального періоду до трьох років «Оберіг», науковий керівник акад. А.М.Богуш (для дітей раннього віку); парціальними програмами інваріативної складової БКБ - О.Каплуновська,І. Кичата, Ю. Палець «Україна – моя Батьківщина». Парціальна програма національно-патріотичного виховання дітей дошкільного віку» за науковою редакцією О.Д. Рейпольської, О. Тимовській , І Репік; «Дитина у світі дорожнього руху», програма з формування основ безпечної поведінки дітей дошкільного віку під час дорожнього руху; А. М. Богуш «Навчання дітей української мови в дошкільних навчальних закладах національних спільнот»; програма та навчально-методичний посібник; Л. Лохвицька, програма з морального виховання дітей дошкільного віку «Скарбниця моралі»; Л. Лохвицька Програма з основ здоров’я та безпеки життєдіяльності дітей дошкільного віку «Про себе треба знати, про себе треба дбати»; програма художньо-естетичного розвитку дітей раннього та дошкільного віку «Радість творчості» Р.М. Борщ, Д.В. Самойлик. Парціальні програми роботи гуртків - І. Кулікова, Т. Шкваріна Англійська мова для дітей дошкільного віку, програма та методичні рекомендації; парціальна програма гуртка «Умілі рученята» з розвитку творчих здібностей дітей дошкільного віку на заняттях із художньої праці. Балабуха О.М.

Освітній процес у ДНЗ здійснювався державною мовою. Навчальне навантаження розподілялось з урахуванням гранично допустимого навантаження на дітей упродовж дня, тижня. Робота кабінетів розвивальних ігор, зображувальної діяльності давала змогу проводити індивідуально-групові, групові, індивідуальні заняття.

За результатами діагностики встановлено: високий рівень знань мають – 34 дитини (динаміка у порівнянні з проміжною діагностикою складає +19); достатній рівень знань мають – 60 дітей (динаміка у порівнянні з проміжною діагностикою складає +20); середній рівень знань мають – 34 дитини (динаміка у порівнянні з проміжною діагностикою складає + 29); низький рівень знань мають – 4 дітей (динаміка у порівнянні з проміжною діагностикою складає +4). Загальний рівень знань по ДНЗ на кінець навчального року складає – 97 %, якість – 70 %.

Найвищий рівень знань за результатами діагностики по ДНЗ серед груп молодшого, середнього та старшого дошкільного віку діти демонструють за освітніми лініями «Гра дитини», «Дитина у світі культури (літературна діяльність)» - 100 %, «Дитина у соціумі», «Особистість дитини» - 99%, «Дитина у світі культури» (предметний світ – 96%, образотворча діяльність) - 97 %. Збільшилася якість знань за всіма освітніми лініями «Гра дитини» на 24%, «Дитина у світі культури»: предметний світ на 29%, образотворча діяльність на 22 %, музична діяльність на 11%, літературна, театральна діяльність на 28%, «Мовлення дитини»: лексика, граматика, зв’язне мовлення на 28%, фонетика на 21%, «Дитина у сенсорно-пізнавальному просторі» на 24%, «Дитина у соціумі» на 23%, «Дитина у природному довкіллі» - 24 %, «Особистість дитини» - 25%.

Найвищі показники якості знань діти демонструють за освітніми лініями – «Гра дитини» - 81%, «Особистість дитини» - 77%, «Дитина у соціумі» - 78%, «Дитина у світі культури (предметний світ)» - 75%, «Дитина у світі культури (образотворча діяльність, літературна, театральна діяльність)» - 71%.

Загальний рівень знань групи № 1 (2-3 р.ж.) складає – 98%, якість 72%. Найвищий рівень знань діти демонструють за розділами «Предметне довкілля», «Художньо-естетичний розвиток» (образотворча діяльність, театралізована діяльність)», «Сенсорно-пізнавальний розвиток», «Емоційно-соціальний розвиток», «Фізичний розвиток», «Природне довкілля» - 100 %. Найнижчий рівень знань – за розділом «Художньо-естетичний розвиток» (музична діяльність) – 87%. Занепокоєння викликає низька якість знань за розділами «Художньо-естетичний розвиток» (музична діяльність ) – 32 %, «Мовленнєвий розвиток» - 64%. Серед групи дітей молодшого дошкільного віку (4 р.ж., гр. № 4) рівень засвоєння знань – 90 %, якість – 60% у (вихователі Сажнєва М.С., Сергієнко С.В.). Проте, слід відмітити, що у порівнянні з проміжною діагностикою рівень знань зменшився на 2 %, якість збільшилася на 12 %. Серед групи дітей середнього віку (5 р.ж.), група № 3 рівень знань дітей високий – 97 %, якість – 79 % (Рустамова В.П., Мінєічева Т.В.). У групах старшого дошкільного віку (№ 2,5) рівень знань складає – 100 %, якість знань у групі № 2 (вихователі Пімонова І.Г., Матвєішина Л.М.) підвищилася на 30 % і складає – 70%; а у групі № 5 (Коваленко О.В., Позднякова М.В.) підвищилася на 25 % і складає – 75 %.

5.Збереження та зміцнення здоров’я дітей

У 2016 році зафіксовано 1306 днів пропущених через хворобу, випадків - 113. Захворюваність становить 78 % (87 % -ясла; 75 % - дошкільний вік). Максимальний показник захворюваності спостерігався у ІV кварталі 2015 року, що викликано зниженням температури, підвищенням рівня застудних захворювань та ГРВІ .

Із 144 дітей не хворіли жодного разу – 70 дітей (ранній вік - 14, дошкільний –56). Індекс здоров'я по ДНЗ підвищився становить –49 (ранній вік – 56 , дошкільний – 47). Найбільш ефективною робота щодо зниження захворюваності дітей була в групах № 3 (Рустамова В.П., Мінєічева Т.В.), № 4 (Сажнєва М.С., Сергієнко С.В

З метою попередження та профілактики застудних та інфекційних захворювань дітей в дошкільному навчальному закладі проводились консультації. бесіди, пропаганда досвіду сімейного виховання з питань фізичногого розвитку, збереження та зміцнення здоров’я дітей, спортивні свята разом з батьками. Вихованці та педагоги ДНЗ брали участь у міському фестивалі ранкової гімнастики «Рух заради здоров’я». Приділялась увага питанням валеологічної освіти через проведення Уроків Здоровейка, бесід, читання художньої літератури, ігрову, дослідницько - пошукову діяльність.

В усіх групах впроваджувались здоров’язберігальні технології: психологічні етюди, мімічні, зорові, дихальні, корегувальні вправи; у літній період – загартування водою. Упродовж 2016 р. в групах велись екрани здоров'я. Листи здоров'я, складені лікарем під час поглибленого медогляду, давали вихователям можливість правильно спланувати роботу з родинами щодо профілактики захворюваності дітей в сім'ї. Щомісяця здійснювався аналіз захворюваності дітей в групах.

Однак залишаються актуальними питання зниження застудних захворювань, організації ранкового фільтру, проведення загартовуючих процедур через недостатню температуру повітря в групах дошкільного віку.

6. Харчування дітей

У закладі відпрацьовано графік роботи харчоблоку, одержання продуктів, ведеться належна документація, забезпечується збереження добових проб. Організовано роботу Ради з харчування, бракеражної комісії. Здійснюється громадський контроль за роботою харчоблоку. Знімаються проби готової продукції. У наявності перспективне меню затверджене міським управлінням Держсанепідслужби у Запорізькій області. Забезпечено пільги по сплаті за харчування дітей соціально незахищених категорій:19 дітей - 50% (діти з багатодітних родин); 10 дітей -100% (3-дітей з сімей, які отримують державну соціальну допомогу як малозабезпечені родини, 5 дітей, які позбавлені батьківського піклування, 2 дитини, батьки яких перебувають у зоні АТО. Аналіз стану харчування за 2016 рік свідчить, що показник виконання норм харчування становить 89 %, що пов’язано з недостатньою кількістю окремих продуктів через відсутність фінансування та з тривалою відсутністю вершкового масла, проте на 4,8 % більше ніж у 2015 р. У 2016 році на 100 % виконано норми з хліба, борошна, круп, фруктів, соку, цукру, олії, молока, м’яса. На 90% - овочів, яєць. Не в повному обсязі виконано норми з інших продуктів харчування, зокрема: риби – 69 %, сир кисломолочний – 70%, сир твердий – 83 %, сметана – 82 %, масло – 46%. У порівнянні з показниками норм харчування за попередній рік у 2016 році значно покращилися показники: зросли показники виконання норм з м’яса, риби, масла вершкового, сиру твердого та сиру кисломолочного, фруктів, овочів, фруктів.

Енергетична цінність харчування становить в групах раннього віку 1108 ккал , в групах дошкільного віку - 1537.

У дошкільному закладі постійно здійснювався контроль за організацією харчування на харчоблоці та в групах, контролювалися питання якості надходження та терміну реалізації продуктів, технології приготування, санітарний стан, складання санмінімумів, проходження медоглядів, що дозволило уникнути шлунково – кишкових захворювань.

7. Взаємодія зі школою

На виконання ст. 19 Закону України «Про дошкільну освіту», листа МОН України №1/9-263 від 07.05.07 «Про організацію обліку дітей дошкільного віку» та з метою створення умов для здобуття дошкільної освіти, підготовки до навчання в школі здійснюється облік дітей від народження до 6 років.

Дошкільний навчальний заклад протягом року співпрацював з початковою школою. Для забезпечення наступності в роботі двох ланок освіти укладено договір про взаємодію, складено спільний план роботи. Традиційними стали екскурсії дітей випускних груп у ЗНЗ №14. Проводяться спільні педагогічні ради, круглі столи, обмін досвідом, консультування, взаємовідвідування занять. Задоволенню запитів батьків дітей-випускників сприяє проведеннябатьківських зборів з питань підготовки дітей до навчання у школі, зустрічей з адміністрацією школи та вчителями.

Методичною службою ДНЗ здійснюється моніторинг успішності навчання випускників ДНЗ в перших класах шкіл міста.

Із 16 випускників: високий рівень – 4, достатній – 7, середній – 5, початковий – 0. Загальний рівень засвоєння програми випускниками ДНЗ -100%, якість засвоєння – 69 %.

8. Співпраця з батьками

Значна увага у дошкільному закладі приділяється взаємодії з родинами вихованців. Організована робота Ради та батьківського комітету, що дає можливість оперативно вирішувати питання розвитку, виховання та навчання дошкільнят, удосконалення роботи закладу, підвищення рівня матеріально-технічного забезпечення. Такі форми взаємодії з батьками як школа “Порада”, консультації, семінари, тренінги, практикуми, Дні відкритих дверей, батьківські збори, заняття – зустрічі з батьками майбутніх вихованців, оформлення тематичних виставок, випуск пам’яток, буклетів, узагальнення досвідів сімейного виховання ( «Щаслива родина – успішна країна») сприяють підвищенню рівня психологічно — педагогічних знань батьків, налагодженню партнерської взаємодії. З метою виявлення позитивних сторін, проблем, недоліків сімейного та суспільного дошкільного виховання проводиться анкетування батьків, індивідуальні бесіди, організовано роботу скриньки зауважень та пропозицій.

Щорічно здійснюється оцінювання діяльності колективу дошкільного закладу батьківською громадськістю. Результати його є високими – 4,6 бали

З метою виконання Закону України «Про охорону дитинства», забезпечення захисту прав дітей, надання допомоги дітям соціально незахищених категорій у дошкільному закладі проводяться акції «Милосердя»; заходи до Дня інвалідів, Дня захисту дітей, консультування батьків.

Представники батьківського комітету та ради контролюють всі напрямки діяльності закладу: організацію навчально-виховного процесу, харчування, стан медичного обслуговування дітей, роботу з дітьми пільгових категорій, стан матеріально-технічної бази закладу тощо. Рішення про залучення благодійних батьківських внесків та визначення напрямків їх використання приймаються на засіданнях ради та групових батьківських зборах.

9.Стан охорони праці та безпеки життєдіяльності

Робота з охорони праці , безпеки життєдіяльності, профілактики травматизму дітей у побуті та під час освітнього процесу визначається у діяльності педколективу як одна із пріоритетних і здійснюється відповідно до Законів України «Про охорону праці», «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку», інших численних нормативних актів, які регламентують роботу дошкільного закладу з цих питань. Стан цієї роботи знаходиться під постійним контролем адміністрації ДНЗ, обговорюється на зборах, нарадах.

Наказом по закладу призначено відповідальних за організацію роботи з охорони праці, пожежної безпеки та безпеки життєдіяльності. При складанні річного плану роботи плануються заходи щодо організації роботи з охорони праці, збереження життя, здоров’я дітей і працівників, попередження дитячого та дорослого травматизму.

Всі служби ДНЗ забезпечені інструкціями з охорони праці, пожежної безпеки . У наявності журнали з реєстрації всіх видів інструктажів з питань охорони праці. Розроблено плани евакуації дітей на випадок пожежі, заклад забезпечено вогнегасниками. Протягом року проводились інструктажі з охорони праці, пожежної безпеки, безпеки життєдіяльності, «Тижні безпеки», Тиждень охорони праці, навчання з евакуації. Двічі на рік організовано проводяться медичні огляди працівників.

У 2016 році не було зафіксовано один випадок травмування дитини під час освітньо - виховного процесу. Залишається проблема травмування дітей вдома. Найбільше побутових травм зафіксовано в групах № 4,3.

Травмувань невиробничого характеру серед працівників ДНЗ не було.

Профспілковий комітет бере участь у розробці комплексних заходів щодо досягнення встановлених нормативів з охорони праці, здійснює контроль за охороною праці в дошкільному закладі.

10. Фінансово-господарська діяльність

Будівля дошкільного навчального закладу знаходиться в експлуатації з 1981 року. Адміністрація ДНЗ разом з колективом, батьківською громадськістю постійно працює над удосконаленням матеріально-технічної бази, підтриманням її у робочому стані. Фінансування потреб закладу проводиться централізованою бухгалтерією управління освіти Мелітопольської міської ради. Вчасно виплачується заробітна плата, всі педагоги отримують доплату за вислугу років, престижність роботи, отримали грошову винагороду до Дня працівників освіти. Всі працівники отримують матеріальну допомогу на оздоровлення під час відпустки.

Вчасно здійснювалися бухгалтерією проплати за спожиті закладом енергоносії. Завдяки злагодженості відповідальних за економію працівників, дошкільний заклад не перевищував встановлені ліміти.

Протягом навчального року за рахунок бюджетних асигнувань здійснено заміну 126,26 м2 вікон на металопластикові, придбано 19 ліжок для дітей групи раннього віку, 40 стільців для музичної зали, 115 м кв лінолеуму для музичної та спортивної зали, килим для спортивної зали, частково відремонтовано спортивну залу та туалет загального користування, встановлено малі архітектурні форми на всіх майданчиках, вуличне ігрове обладнання для одного ігрового майданчика. Вирішено питання охорони ДНЗ через укладання договору з охороною фірмою «Витязь», проведено обрізку 5 аварійних дерев, омолоджено 3 дерева, відремонтовано люки водопостачання. Управлінням освіти порушене питання щодо ремонту мережі внутрішнього водовідведення, що знаходиться в аварійному стані. Заплановано подальшу заміну вікон та ремонт парадного входу до ДНЗ.

За рахунок бюджетних коштів здійснено ремонт оргтехніки (комп’ютер, принтер), електрообладнання харчоблоку, закупівлю миючих та дезінфікуючих засобів, електроламп, паперу для потреб закладу, засобів гігієни.

Завдяки благодійним внескам батьків здійснено поточний ремонт коридору, перезарядку вогнегасників, ігрові меблі для груп № 3,4, поповнення костюмів для театралізованої діяльності, підготовку групових кімнат до навчального року; проведено очищення каналізаційних люків, оформлення договорів на дератизацію. Здійснено ремонт підлоги у музичній залі, відремонтовано огорожу, придбано посуд для харчоблоку тощо.

Працівниками централізованої бухгалтерії проводиться інвентаризація майна. Зауважень щодо забезпечення його збереження та оприбуткування не було. Вчасно готується звітна документація, матеріали списуються або оприбутковуються.
Територія закладу завжди прибрана, доглянута. На квітниках висаджуються квіти, обрізуються дерева, кущі. Фарбуються павільйони, ігрове обладнання майданчиків, біляться бордюри. Обслуговуючим персоналом проводиться скошування трави, вивезення сміття з території закладу.

11. Управлінська діяльність

Управління закладу здійснюється згідно річного плану роботи ДНЗ, місячних планів, плану внутрішнього контролю, перспективних та календарних планів вихователів, вузьких спеціалістів. Система планування, що відпрацьована у закладі й заснована на взаємодії всіх ланок, підрозділів та учасників освітнього процесу, забезпечує координацію їх діяльності, єдність вимог, контролю та взаємоконтролю в процесі роботи, сприяє досягненню ефективності та вдосконаленню навчально-виховного процесу й забезпечує планомірний розвиток ДНЗ.
У дошкільному навчальному закладі в наявності усі нормативно-правові документи, що регламентують діяльність закладу. Підключення ДНЗ до мережі Інтернет дає можливість користуватися матеріалами сайтів Міністерства освіти і науки України, головного управління освіти, сайтом обласного інституту післядипломної освіти, інших закладів освіти, що дає можливість оперативно й мобільно користуватися достовірною інформацією, вчасно знайомитися з новими документами.
Контроль, як необхідна функція управління, дозволяє тримати в полі зору найважливіші питання ДНЗ, своєчасно реагувати на відхилення від норми та на негативні явища, знаходити невикористані резерви, підтримувати оптимально трудову атмосферу в колективі. Адміністрацією використовувались різні види контролю: оперативний, тематичний, комплексний, підсумковий. Здійснювався моніторинг засвоєння програми, успішності навчання випускників ДНЗ у початковій школі, захворюваності дітей. За результатами моніторингу, внутрішнього контролю адміністрація приймає певні управлінські рішення.

У роботі з кадрами переважає партнерський стиль керівництва. Проблеми колективу обговорюються, виробляються різні варіанти рішень, з яких обирається найбільш оптимальне. Основними формами спілкування є наради, індивідуальні бесіди, інформування.

На виконання Закону України «Про звернення громадян» від 02.10.1996 р.; Указу Президента України № 700/2002 «Про додаткові заходи забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення» в дошкільному навчальному закладі ведеться журнал обліку особистого прийому громадян, заяв і скарг громадян.

За минулий 2016/2017 навчальний рік кількість звернень склала 35. Із них: 25 - з метою оформлення дітей у дошкільний заклад, надання пільг, короткотривале перебування; 3- харчування, 2 – температурний режим; 3– оформлення на роботу ; 2 – скарги. Порушені питання розглянуті, надані відповіді .

12.Підсумки роботи

Річні завдання в основному вирішені. Не вдалося повністю реалізувати план взаємодії з батьками. Необхідно продовжити роботу щодо підвищення якості дошкільної освіти, зниження захворюваності дітей.

Через відсутність фінансування не забезпечене введення додаткових посад, передбачених штатним розписом.

Залишаються невирішеними питання ремонту системи опалення, пральні, павільйонів груп; огорожі, забезпечення сучасним ігровим обладнанням майданчиків. Потребують поповнення ігрові, демонстраційні, роздавальні матеріали, фізкультурний інвентар, заміни - меблі, постільна білизна, електрообладнання харчоблоку.

Завідувач дошкільного

навчального закладу Р.А. Романенко

Кiлькiсть переглядiв: 126

Коментарi